Aquaria Veldhuis

Veldhuis Siervishandel in Enschede heeft voor ieders wil een afdeling. Zo kunt u hier een kijkje nemen in de showroom met de afdelingen tropisch zoetwater, tropisch zoutwater, de vijverafdeling en de aquaria- meubelmakerij. Met meer dan 10.000 artikelen in de ondersteunende webwinkel hoeft u de deur niet meer uit, al is een kijkje nemen bij deze gigant zeker de moeite waard. Door regelmatige importzendingen zoet- en zoutwater vissen, planten en lagere dieren is er altijd wel iets nieuws te ontdekken.

Contactgegevens

Aquaria Veldhuis
De Ossenboer 10
7547 SJ Enschede

Telefoon: 053-4315020
Fax: 053-4308902
Website: http://www.aquariaveldhuis.nl

Waardering

  • R R R R R Prijs
  • R R R R R Kwaliteit
  • R R R R R Vakkennis
  • R R R R R Assortiment
R R R R R Gemiddeld

Assortiment

  • .Zoetwater
  • .Zoutwater
  • .Waterplanten
  • .Aquaria
  • .Aquariumbenodigdheden

Openingstijden

Maandag: 10:00 - 18:00
Dinsdag: 10:00 - 18:00
Woensdag: 10:00 - 18:00
Donderdag: 10:00 - 18:00
Vrijdag: 10:00 - 18:00
Zaterdag: 09:00 - 17:00
Zondag: 10:00 - 17:00 Iedere eerste zondag van de maand

Aquarianen zeggen over Aquaria Veldhuis

  • Meer als 30 jaar klant geweest van Velthuis

    Ik ben meer als 30 jaar klant geweest, heb gemiddeld 3 keer per jaar gereden van Zuidbroek naar Osseboer, Enschede.
    Heb vele Artikelen zoals pompen Eheim tot laatste led verlichting aangeschaft, Ken Marco persoonlijk redelijk goed. Heb 22 jaar geleden een 2 tal meervalen van ca 1cm die max. 13cm kan worden gehad, 1 werd 17 jaar oud, de laatste is maar liefst 23 jaar oud en niet groter als 13cm gebleven. Met andere woorden kijk op de zaak had hij zeker. Heb best dingen gezien, dat kan beter. Maar wees eerlijk.
    elk bedrijf heeft wel eens een tegenslag, en soms komt het niet altijd goed, (waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt) nog even en er is niets meer van deze winkel over. Dan is er geen winkel aan de Osse boer 10
    Ga in ieder geval de winkel en mensen die daar werken missen.
    Ze hebben mij in elk geval meer inzicht gegeven in mijn hobby, techniek, vis, planten etc.
    30 jaar is iets wat best lang is maar eerlijk gezegd ben ik meer als tevreden.

    Top klasse bedrijf
    Mvg,
    Aquarium houder ca 40 jaar.

    Geplaatst op 18 november 2018 om 21:53

  • Afschuwelijk ! Geen ster waard !

    Vreselijke wat ik vandaag gezien. Jammer dat ik geen foto’s kan plaatsen. ALLE aquaria zagen er meer dan onverzorgd uit !!! Denk maanden achterstand. Ook goed te zien aan de visjes. Vele zagen er niet meer uit zoals ze behoren te doen. Betta mannen waarvan de vinnen voor meer dan de helft zijn aangevreten. Geen aquarium die niet veralgd was en geen aquarium met een planten bestand die gezond was. Gevraagd naar de reden van de verwaarlozing. Het antwoord was personeel te kort maar er wordt geen personeel aangenomen eer de webwinkel goed gaat lopen...Ook daar gaat van alles mis uit eigen ervaring.
    Ik mag hopen dat deze zogenaamde vissen speciaalzaak binnenkort een verbod krijgt om vissen te verkopen. Oja niet te vergeten. Je kunt een aquarium adopteren !!! Zodat deze wordt bijgehouden waar ze zelf geen personeel voor hebben of willen aannemen.
    Helaas lukt het mij niet op foto’s in deze revieuw te plaatsen...
    Vreselijke wat ik vandaag gezien. Jammer dat ik geen foto’s kan plaatsen. ALLE aquaria zagen er meer dan onverzorgd uit !!! Denk maanden achterstand. Ook goed te zien aan de visjes. Vele zagen er niet meer uit zoals ze behoren te doen. Betta mannen waarvan de vinnen voor meer dan de helft zijn aangevreten. Geen aquarium die niet veralgd was en geen aquarium met een planten bestand die gezond was. Gevraagd naar de reden van de verwaarlozing. Het antwoord was personeel te kort maar er wordt geen personeel aangenomen eer de webwinkel goed gaat lopen...Ook daar gaat van alles mis uit eigen ervaring.
    Ik mag hopen dat deze zogenaamde vissen speciaalzaak binnenkort een verbod krijgt om vissen te verkopen. Oja niet te vergeten. Je kunt een aquarium adopteren !!! Zodat deze wordt bijgehouden waar ze zelf geen personeel voor hebben of willen aannemen.
    Helaas lukt het mij niet op foto’s in deze revieuw te plaatsen...

    Geplaatst op 27 juni 2018 om 19:09

  • Stelletje oplichters 1 ster is nog te veel

    Een bestelling gedaan via internet,na een maand nog niets ontvangen ,gevraagd om alles te annuleren maar het duurt lang eer ze op mails antwoorden,na de zoveelste mail kreeg ik te horen dat ze het bedrag gingen terug storten,mij order bedrag was 156 euro en ik kreeg 146 euro terug gestort op mij rekening,nog veel mails gestuurd waar de rest van het bedrag bleef maar nooit nog een antwoord gekregen,Sales Administrator Erik Bakker is een oplichter eerste klas,en de mensen die dit lezen,bestel nooit of nooit iets bij Aquariaveldhuis,ik bestel veel online,nog nooit mee gemaakt, stelletje oplichters!!!!

    Geplaatst op 25 mei 2018 om 22:15

  • slechte service

    Producten die op voorraad zijn, volgens de webwinkel, komen na ongeveer 5 weken binnen, kapot! Op mails reageren ze niet en de telefoon wordt zelden opgenomen. Ik wacht nu al weken op mijn geld dat terug gestort zou worden. Dit voorval staat niet op zichzelf, het is mij al eerder overkomen bij dit bedrijf maar hoopte dat alles nu beter zou gaan. Helaas is het daar nog steeds waardeloos.

    Geplaatst op 17 mei 2018 om 13:39

  • Beetje een rotzooi

    De zaak lijkt op internet heel mooil We zijn er dus heengereden om eens ideeen op te doen.

    Wat ons opviel:
    - Veel keuze in bouw aquaria. Als het gaat om filtermaterialen, pompen etc.
    - Erg mooie deel waar je mangrovehout en stenen uit kunt zoeken
    - Weinig levende vis, de vissen die er waren waren best wel veel ziek. in iedere bak wel wat doden
    - De vissen zaten dwars door elkaar. Geen logica in gebied en dergelijke
    - oude bakken (in wat eruit ziet als een nieuw pand)

    Al met al lijkt het op een zaak met enorm veel potentie, waarvan het personeel niet netjes is. Het was echt een rotzooitje. Dat is zonde het gaat wel om dieren. Ik zou daarom de zaak niet aanbevelen.

    Geplaatst op 3 januari 2018 om 16:48

  • Nooit een antwoord op een email

    Slechtste webshop die ik ken. Gewoon nooit een antwoord op een beleefde vraag of ze het nieuwste model kunnen leveren. Maw of ze geld willen verdienen aan mijn bestelling.

    Na 3 pogingen nooit een antwoord gekregen. Dan maar naar een degelijke webshop. Bedankt aquaria veldhuis om mij te beletten van een fout te begaan door bij jullie te willen bestellen.

    Geplaatst op 22 oktober 2017 om 13:56

  • Levertijd waardeloos

    6 weken wachten op een lamp (waarvan op de webshop stond dat de levertijd 2 werkdagen was).
    Bestelling annuleren heeft geen zin: ze geven geen geld terug, enkel winkel krediet.
    Nooit meer!!

    Geplaatst op 12 oktober 2017 om 22:06

  • wat een K... zaak

    Had een offerte aangevraagd voor diverse zaken .dit ging goed
    Maar omdat e.a. over voor mij veel geld ging heb ik eerst een kleine proef bestelling geplaats.
    Helaas na 3 weken nog niets ontvangen.
    Op mijn mail met de vraag of e.a. nog goed kom wordt niet gereageerd.{ blijkt standaard procedure }
    Zal dus zeker nooit meer iets bestellen .
    Nu maar zien of ik mijn geld terug kan krijgen .

    Geplaatst op 14 september 2017 om 10:22

  • Veel keuze, veel veranderd en prachtige zaak!

    Geweldige zaak met kundig personeel, veel keuze en enorm aanbod!
    Problemen worden snel opgelost, vooral als je zelf even meedenkt.

    Geplaatst op 17 augustus 2017 om 20:15

  • Prachtige zaak

    Ik kom hier al jaren, word altijd goed en vakkundig geholpen door professionele mensen. Ze hebben ieder product dat je zoekt, en zo niet kunnen ze het snel leveren.

    Geplaatst op 14 augustus 2017 om 1:18

  • KOOP HIER NOOIT WAT!!!!!

    Wat een vreselijke slechte winkel met nog slechter personeel en een Uber slechte klantenservice!!!!#levenlozelevering#3wekenwachtenopenigereactie#geenpakbon#WAARDELOZEWINKEL

    Geplaatst op 12 augustus 2017 om 23:58

  • Pas op!

    Volstrekt geen verstand van zaken, gaan totaal niet in op feedback/kritiek. Communicatie nul.

    Geplaatst op 17 maart 2017 om 14:10

  • Prima zaak met veel kennis en ervaring.

    Ben al jaren ( 17 jaar) klant bij Veldhuis. Hebben mij altijd prima geholpen. Onlangs nog het licht in mijn Akvastabil aquarium laten vervangen. Door privé omstandigheden moest dit dezelfde dag nog gebeuren. Men dacht met me mee en een uurtje later kon ik vertrekken met een nieuwe lichtbalk gemonteerd en wel in mijn lichtkap. Nooit problemen met garantiezaken gehad. Ben zeer tevreden een hoop nog jaren klant te blijven. Ik begrijp de negatieve berichten absoluut niet.
    Geven mij altijd goede adviezen.

    Geplaatst op 10 maart 2017 om 13:22

  • Webshop

    Ik heb al redelijke wat bestellingen gedaan bij Veldhuis, o.a co² set JBL compleet en led verlichting juwel met dag/nacht regeling.
    Ook veel kleinere leveringen. Ik moet zeggen dat ik nooit problemen heb gehad en de levering was altijd binnen 3 dagen aangekomen, ik woon zelf in België.

    Geplaatst op 2 maart 2017 om 16:37

  • Ronduit ziek

    Prachtige website met veel aanbod, maar laat je niet misleiden:

    KOOP NOOIT BIJ DE DIT BEDRIJF. Vooral geen levende haven. Ze doen niet aan persoonlijke communicatie en snelle levering hiervan. Ronduit dieren moord. Betreffende: Jeroen - zeewater

    Ik bespaar je mijn lange verhaal. Steekwoorden: Niet werkende website, niet werkende track en trace: dode vissen in het postvak. negeren van je mail, geld kwijt. En ze liggen er niet wakker van.

    Geplaatst op 10 september 2016 om 18:52

  • niet leveren van bestelde spullen

    wat een sof tweede paasdag vanuit rotterdam om een sump met opvoerpomp af te halen die ruim vantevoren besteld was komen we daar na een pokke end rijden word er doodleuk gezegd dat ze er niet aan toe waren gekomen wat een ontiegelijk slecht bedrijf en gezien andere recensies waarschuw ik iedereen voor dit bedrijf

    Geplaatst op 28 maart 2016 om 14:07

  • Prima serivce

    Heb enige tijd geleden een ledlamp gekocht.
    Werd netjes bevestigt en verzonden alles volgens afspraak.
    Na ontvangst thuis vol enthousiasme de verpakking open gemaakt.
    Bleek er ondereg transportschade te zijn ontstaan en de net adapter was stuk.
    Even belletje gedaan naar Enschede, super goed geholpen.
    Stuur even een mailtje met gegevens van de bestelling en foto.
    Binnen 2 werkdagen had ik een nieuwe net adapter binnen en de oude moest ik retour sturen.
    De verzendkosten voor het retouren werden ook nog vergoed!!

    Na mijn goeie ervaring ben ik ook eens die kant op gegaan om in de winkel zelf te kijken.
    Vaak krijg je dan een beter beeld van het spul.
    Super nette zaak, aardige mensen en mooie showbakken.
    Helaas was het redelijk druk dus moest ik voor advies even wachten, maja met zoveel moois om te bekijken was dat niet zo erg.
    Al mijn vragen werden beantwoordt en met een nieuw stukkie spiderwood ging ik de 1,5 uur durende rit naar huis maken.
    Was zeker de moeite waard!!

    Al met al vind ik het een top zaak!

    Geplaatst op 18 oktober 2015 om 14:35

  • Bedrogen

    Na lang sparen eindelijk ons droomaquarium gevonden bij veldhuis , na wat gemail over enkele aanpassingen werd hij eindelijk geleverd . Een bak van 3meter20 , niet echt klein , 3500 liter water .
    Na 3 weken stond op een ochtend mijn woonkamer onder water , onmiddelijk gemail naar veldhuis waar ik het antwoord kreeg dat ze er eigenlijk niets aan konden doen maar dat ze via mail wel gingen laten weten hoe ik het kon fixen ?!?!
    Kinderzwembad in de woonkamer , 3 kanjers van plastic bakken en 300 kg zand weg zien te werken is geen lachertje .
    Na het ledigen van het aquarium was heel de bodem plaat gebarsten , kennelijk hebben ze bij de plaatsing vergeten tussen het meibel en de bak vergeten isolatie mouse te leggen ?!?
    Grote fout !!!!
    12 tubes silicone , veel glas en hulpzame mensen later konden we eindelijk terug alles aansluiten ....... Dachten we .......
    Alle aansluitingen van de filter enz buizen waren niet geschuurd voor ze gelijmd waren met als gevolg lekken langs alle kanten , dat hebben we ook nog kunnen vervangen :(
    3 weken later kunnen we bijna onze visjes terug plaatsen , nooit meer veldhuis , zware teleurstelling dat spijtig genoeg veel geld heeft gekost .

    Geplaatst op 15 juni 2015 om 20:31

  • levering

    voor zo,n tijd besteld morgen in huis mooi niet dus vandaag de 3 werkdag is mij al eerder over komen bij hun jammer dus nog maar even wachten.

    Geplaatst op 10 februari 2015 om 19:38

  • Zeer teleurstellend.

    Zeer teleurstellend. Als je een aankoop doet via de webshop moet je afwachten wanneer je het krijgt en of je wel krijgt wat je hebt besteld. Mocht het zo zijn dat het geleverde product niet juist is kan je daar beter geen klachten over uiten bij het bedrijf. Voordat je het weet mag je geen klant meer zijn omdat je respectloos overkomt. Het was een bijzondere ervaring om bij dit bedrijf klant geweest te zijn.

    Geplaatst op 20 januari 2015 om 9:03

  • webshop

    Er wordt geadverteerd op hun webshop met de tekst " voor 14.00 uur besteld de volgende dag bezorgd ". Mits op voorraad. Ik heb iets besteld wat volgens de site op voorraad was maar zit hier al drie werkdagen op te wachten. Ik had iets snel nodig maar dit schiet niet op. Ook een mail hierover wordt niet beantwoordt.

    Geplaatst op 27 augustus 2014 om 22:37

  • Een zeer teleurstellende ervaring.

    Het is niet mijn gewoonte om mijn ongenoegen over een leverancier via het internet naar buiten te brengen, maar Veldhuis maakt het zo bont dat ik het toch ter waarschuwing naar andere potentiële klanten toch doe.

    Eind november bij Veldhuis (Marco, de eigenaar zelf) een aquarium besteld. Een compleet maataquarium, dus meubel, bak en lichtkap.

    Ter indicatie een investering van een 5 met drie nullen.

    Verwachte levertijd, laatste week februari

    Medio februari ontvangst van de factuur (maar liefst 1.200 Euro te hoog, waarover gebeld, tot op vandaag geen nieuwe ontvangen), waarbij wordt uitgegaan van de geplande levertijd.

    Diverse telefoontjes en onbeantwoorde emails verder:

    Datum voor aflevering afgesproken, woensdag 30 maart

    Bak geleverd. Bleek alleen dat er een beschadiging te zien was aan het glas aan de rechterzijde. Bak weer retour naar Enschede. Bak zou gerepareerd worden en dan weer terugkomen. Tevens is de elektriciteit op een verkeerde manier geïnstalleerd en ontbreken er de juiste onderdelen

    Weer diverse telefoontjes en emails verder een nieuwe datum voor aflevering afgesproken, nl. 13 april.

    Aquarium wordt voor de 2e maal bezorgd. Reden waarom de bak retour ging is niets aan gedaan. Beschadiging is nog even duidelijk zichtbaar. Ik ben hier uiteindelijk mee akkoord gegaan, heb alleen gevraagd om een hoekafdekking in dezelfde kleur als de kast, welke geleverd is. Ontbrekende onderdelen zijn er weer niet en voor de onjuiste installatie van de elektriciteit heb ik aangeboden dit zelf te zullen verzorgen, maar met een goede backup vanaf de leverancier.

    Ik zou de onderdelen zsm krijgen en de elektriciën zou mij bellen voor een goede instructie.

    Stand van zaken vandaag:

    Het aquarium wat geleverd is, is uitstekend gebouwd, is kwalitatief prima in orde, maar is beschadigd en alleen dankzij een aanpassing welke een deel van de unieke uitstraling teniet doet.

    Na twee maanden is slechts een van de toegezegde onderdelen geleverd. De andere onderdelen heb ik besteld in Duitsland bij GHL en gewoon gekocht bij plaatselijke leveranciers en bouwmarkten.

    Het onderdeeltje uit Duitsland wat ik besteld had omdat Veldhuis het niet geleverd kreeg kostte Euro 30,- en na het versturen van een mailtje met de rekening werd deze onmiddellijk op mijn rekening gestort. (Met als opmerking; zoals afgesproken!???))

    De aanpassing van de elektriciteit gaat zeker 1 a 2 dagen aan werk kosten. Ik heb Veldhuis gevraagd het daarvoor betaalde bedrag te bepalen en dat aan mij te vergoeden, maar daar is Veldhuis niet toe bereid.

    Conclusie: Veldhuis is een goede bouwer van prachtige aquaria.
    Marco is tijdens de onderhandelingen over een nieuw aquarium heel vriendelijk en bij elke vraag die hem gesteld wordt, zegt hij: "vertrouw er nou maar op, alles komt goed.
    Bepaalde afgesproken zaken worden op de offerte genoteerd, maar heel kort. Voorbeeld: Ik vraag om een elektriciteitsaansluiting die ik kan koppelen aan een Profilux-computer. 3 rijen TL5 per rij te dimmen.
    Antwoord, dat komt goed. Op de Offerte staat "Profilux-computer" Het resultaat: alles is aangelegd voor 3 rijen TL5 gelijktijdig te dimmen, voor een eigen merk dimmer van Veldhuis.

    Bellen met Veldhuis resulteert in nagenoeg alle gevallen in de opmerking; "Ik bel je terug" en dat gebeurt nooit/zelden.

    Mailen met Veldhuis, heeft geen zin, antwoord komt nooit.

    Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

    Geplaatst op 26 mei 2011 om 17:28

  • opklasse bedrijf

    wij hadden het p[robloom dat ons paludarium lek was.

    deze hadden wij bij een particulier gekocht.

    bij Veldhuis om raad gevraagd en wij werden meteen meegenomen naar de aqua bouw afdeling.

    daar werd precies uitgelegd wat te doen om het lek te dichten.

    ook kregen wij een tube kit mee die daar geschikt voor was.

    met andere woorden perfecte service en netjes geholpen.

    dus zoals gezegd een Topklasse bedrijf

    Geplaatst op 26 oktober 2010 om 14:23

  • Service?

    Alle waar naar hun geld. Ze zijn niet al te duur met hun spullen (normale prijzen), hebben een groot assortiment maar van klantenbinding, klantenservice en simpelweg afspraken nakomen hebben ze nog niet echt gehoord. Als je een mail stuurt met een paar vragen krijg je halve antwoorden of alleen antwoorden als 'ja is op voorraad' maar als je reclameert omdat er iets niet klopt aan een order blijft het stil. Dus ja, als ze aan je kunnen verdienen geven ze thuis, zo niet hoor je ze ook niet. Ik denk dat ze te snel te groot gegroeid zijn en dat ze het niet echt meer bij kunnen benen. Jammer, de zaak heeft degelijk potentie maar van mij krijgen ze geen ene cent meer.

    Geplaatst op 19 februari 2010 om 13:16

  • Garantie perikelen

    Heb zeer slechte ervaringen met deze zaak, als je komt kopen is het rozengeur en manenschijn maar moeten ze service verlenen zijn ze niet thuis. De heren "vergeten" artikelen terug te sturen naar de fabrikant, brengen hiervoor wel kosten in rekening. Beloven telkens als je belt dat je terug wordt gebelt door marco, dat is de opper-loser van veldhuis. En vervolgens wordt je nooit teruggebelt. Probleem speelt al een half jaar en is nog steeds niet opgelost. Dus beter niet kopen bij deze zaak.

    Geplaatst op 15 januari 2010 om 21:49

  • Service

    Geleverde aquaria zien er goed uit, maak echter goede afspraken over levertijd, anders duurt het zo een paar maand langer. Geleverde service is slecht, komen afspraken niet na en lossen probleem (althans bij ons) niet op.

    Geplaatst op 12 september 2009 om 19:19

-

Deel jouw ervaring met ons

 
Blij? Verdrietig? Laat het ons weten
Alleen voor ons om je mening, indien nodig, te verifiëren